Andrea Bočeli: Ponovo očarao Beograđane

Andrea Bočeli: Ponovo očarao Beograđane

Autor: | 11/05/2013

0

Slavni italijanski tenor Andrea Bočeli nastupio je 10. maja u beogradskoj Kombank Areni, u okviru svetske turneje na kojoj promoviše svoj novi album "Passione". Na najvećoj bini ikada postavljenoj u Kombank Areni (19x17 metara) sa velikim centralnim i dva mala video bima na kojima su i gledaoci sa najudaljenijih galerija mogli da vide svaki izraz lica velikog tenora, na jednom mestu našlo se 145 pevača akademskog hora "Obilić", 69 muzičara simfonijskog orkestra "Camerata Serbica" i razigrani dirigent Marsel Rota. Ipak, za ovaj spektakl bio je dovoljan Bočelijev raskošni glas koji je publiku držao hipnotisanom skoro dva sata.
Uoči velike kulturne manifestacije Evropski dani opere koji se obeležavaju u operskim kućama širom Evrope predstojećeg vikenda, slavni italijanski tenor, koji već dve decenije pleni publiku širom sveta, darivao je Beograđane najlepšim operskim arijama. Koncert podeljen u dva dela Bočeli je otvorio najpopularnijim arijama koje vekovima oduševljavaju ljubitelje muzike. Smenjivajući se sa kompozicijama za hor i orkestar, Bočeli je izvodio kompozicije iz dela koja su proslavile Verdija ("Trubadur", "Rigoleto", "Travijata"), Pučinija ("Boemi"), Gunoa ("Romeo i Julija")... Za to vreme na glavnom video bimu iznad scene smenjivali su se snimci Bočelija iz mlađih dana, kada je igrao na velikim svetskim scenama upravo u tim komadima. Gubeći se u emocijama i notama, Bočeli je sve vreme savršeno nadjačavao hor svojim glasom, s vremena na vreme u duetu sa sopranom Paolom Sangvineti koja ga prati na ovoj turneji.
Drugi deo koncerta, sa šmekom italijanskih romansi i mirisom Bočelijeve rodne Toskane, otvorio je ženski vokalni kvartet DIV4S koji je publiku na prečac osvojio izvođenjem čuvene kompozicije "Romeo i Julija" Nina Rote. Napolitanske "lake" note i popularne romanse, koje je Bočeli izvodio na početku svoje karijere u malim barovima, nisu izgubile na svojoj intimnosti i romantičnosti čak ni u velikoj areni. "Vorrei Morire", "Mamma, son tanto felice" i mnoge druge popularne italijanske pesme nagrađivane su dugim aplauzima, bilo da ih Bočeli izvodi sam ili u pratnji kvarteta DIV4S. U ovom delu koncerta tenoru se na sceni pridružio i gitarski duo CARisMA koji su sa njim izveli popularnu kompoziciju Huana Rodrigeza "En Aranjuez con tu amor" a potom su i sami odsvirali dve virtuozne kompozicije.
Gledajući iza sebe na minule godine, svoja prva muzička iskustva i vrtoglavi uspeh koji je usledio, Bočeli u razgovoru za sajt B92 kaže:
- Trideset godina kasnije, što životnog što profesionalnog iskustva, ostavlja trag na bilo kom od nas. Trag koji je, sve u svemu, u mom slučaju bio pozitivan: u poređenju sa tim vremenima naučio sam da budem manje impulsivan, ali da zadržim istu količinu sposobnosti da volim, sanjam, da se nadam.
Jedan od vrhunaca koncerta bilo je izvođenje francuske ljubavne himne "La Vie en Rose" koju je maestralno pevala diva Edit Pjaf. Ovoga puta beogradska publika bila je u prilici da njen glas čuje i u Kombank areni jer je pesma izvedena kao duet Bočelija i Pjaf. Dok je on pevao i svirao za klavirom, na velikim ekranima emitovan je video zapis jednog od njenih nastupa, a čak i sam snimak njenog glasa, bio je dovoljan da na tren oživi uspomenu na tu pevačku legendu.
Vraćajući se više puta na bis, Bočeli je u završnici koncerta izveo latino klasik "Quizas, quizas, quizas", koji na albumu "Passione" izvodi sa Dženifer Lopez. Još jedan aplauz vratio ga je na scenu da sa Paolom Sangvineti otpeva čuvenu numeru "Con te Partiro". Kada ju je snimio 1996. godine, baš kao i u kasnijem duetskom izvođenju sa Sarom Brajtman, melodija pesme "Con te Partiro" slušala se širom sveta, a muzička tema godine bio je fenomen umetnika koji podjedanako lako plovi klasikom i pop muzikom albumom. Konačan kraj usledio je nakon izvođenja veličanstvene tenorske arije "Nessun Dorma" nakon čega je cela dvorana aplaudirala Bočeliju i njegovim gostima, ostajući zatečena razornom snagom malog ljudskog glasa.
Od debitantskog nastupa na festivalu San Remo, Bočeli je objavio preko 30 albuma sa izvođenjima operskih dela kao i pop balada koji su rasprodati u 75 miliona primeraka širom sveta. Nastupao je na najpoznatijim scenama pod dirigentskim palicama čuvenih dirigenata kao što su Zubin Mehta, Seidji Ozava, Valeri Gergiev, Lorin Maazel, a njegovi mentori na početku karijere bili su Pavaroti i Zukero. Ovo je bio njegov drugi nastup u srpskoj prestonici, gde je na istom mestu spektakularan koncert održao 2005. godine.

Izvor: B92

Foto: Tanjug, Dragan Stanković

Komentari (0)

Loading
Goran Anicic hellomagazin

Najnovije vesti