Šta je Digitalni marketing?

Šta je Digitalni marketing?

Autor: | 11/01/2021

0

U poslednje vreme često se pominje termin Digitalni marketing , internet oglašavanje, Social media marketing, a verovatno ste do sada čuli i za nove profesije koje se tiču marketinga, a odnose se na navedene termine. U ovom članku potrudili smo se da vam objasnimo šta sve obuhvata digitalni marketing i zbog čega je važan.

Uopšteno, digitalni marketing se može definisati kao promocija i prodaja proizvoda ili usluga putem Interneta. Obuhvata korišćenje različitih kanala marketinga, poput pretraživača, društvenih mreža, e-maila itd. kako biste došli do ciljane publike.

Digitalni marketing je u usponu i premašuje tradicionalne načine oglašavanja, a kompanije se sve više okreću ovom načinu za promociju. Razlog za to je sve veće korišćenje interneta, putem računara ili mobilnih telefona. Internet je postao neizostavan deo naših života, bilo da želimo da saznamo nešto, gledamo video snimke, izvršimo kupovinu, proverimo poruke, mailove, društvene mreže i sl.

Uz pomoć digitalnog marketinga možete doći do ljudi zainteresovanih za vaš proizvod ili uslugu, uspostaviti interakciju sa njima i izgraditi svest o vašem brendu. Načini za to su različiti, a navešćemo najvažnije.

Web sajt

Web sajt se može predstaviti kao baza za sve dalje promocije i često je povezan za drugim načinima oglašavanja. Osnovna uloga web sajta jeste da prikažete svoju ponudu.

Photo: Roman Samborskyi/Stock photo

SEO Optimizacija

Ukoliko želite da vaš web sajt bude vidljiviji na pretrazi, odnosno ako želite da se vaš sajt nađe na prvoj stranici Google-a, potrebno je urediti sajt uz pomoć određenih ključnih reči. Specijalisti za SEO optimizaciju u okviru vašeg web sajta prikazuju te reči, u naslovima proizvoda na primer, ili u okviru tekstova na sajtu. Ti tekstovi najčešće su tekstovi sa interesantnim sadržajima za čitaoce, odnosno blog tekstovi.

Content marketing

Content marketing, kao što i naziv kaže, se bavi upravo ovim sadržajima. Sadržaj može biti u vidu teksta, video snimaka, fotografija i sl. U kompanijama često postoje osobe koje se bave isključivo kreiranjem tih sadržaja, odnosno Content marketing menadžeri.

Marketing na društvenim mrežama

Social media marketing ili marketing na društvenim mrežama predstavlja oglašavanje na društvenim mrežama, poput Facebook-a, Instagram-a, LInkedIn-a itd., a često se za promociju koriste spomenuti materijali sa web sajta. Ove promocije odnose se na kreiranje plaćenih kampanja. S obzirom na to da u današnje vreme ogroman broj ljudi koristi društvene mreže, ovaj vid oglašavanja je veoma popularan i isplativ za kompanije.

Jednu veliku granu u digitalnom marketingu predstavlja plaćena promocija na pretraživačima, a najpopularniji među njima jeste Google. Google nudi mogućnost plaćenih reklama u okviru samog pretraživača, ali i oglasa koji se prikazuju na drugim web sajtovima.

Photo: Roman Samborskyi/Stock photo

Email marketing

Spomenute načine promovisanja proizvoda ili usluga najčešće prati i email marketing, koji u opštem smislu predstavlja slanje promotivnih poruka putem email-a. Predstavlja veoma pogodan alat za promociju, jer na taj način možete da kreirate bazu korisnika, koji su zainteresovani za vaš proizvod i šaljete im sadržaj koji im je koristan.

Svi navedeni kanali za promociju nude vam širok izbor različitih poslova, ukoliko želite da ostvarite karijeru na ovom polju. Učenje digitalnog marketinga još uvek je retkost na fakultetima i školama, tako da se učenje uglavnom bazira na obukama i kursevima. Veliki je broj online snimaka i obuka na ovu temu, a ukoliko želite da na tradicionalni način savladate digitalni marketing, možemo vam preporučiti Cubes IT školu. U ovoj školi imate mogućnost da kompletno naučite kreiranje marketing kampanja, a na njihovom sajtu cubes.edu.rs možete pročitati nešto više o obukama koje nude.

Komentari (0)

Loading
hellomagazin.rs Roman Samborskyi/Stock photo

Slične Vesti

Pročitajte još