Ana Fendi ekskluzivno za Hello!: Oduševljena sam mladim ljudima u Srbiji, njihovim entuzijazmom i žarom

Ana Fendi ekskluzivno za Hello!: Oduševljena sam mladim ljudima u Srbiji, njihovim entuzijazmom i žarom

Autor: | 28/11/2016

0

Onog trenutka kada je otkriveno ko će biti specijalna gošća manifestacije „Serbia Fashion Week“, koja je nedavno održana u Novom Sadu, počeo je diskretno da nas osvaja i taj dugo očekivani, iskonski „haute couture“ duh. Ana Fendi je, bez ikakve sumnje, najveća zvezda sveta mode koja je do sada posetila ove prostore. Sa željom da upozna našu zemlju i kulturu, čuvena kreatorka rado se odazvala pozivu Svetlane Horvat, predsednice nacionalne modne smotre, a tom prilikom predstavila je i svoju kolekciju vina, veliku strast kojoj je posvećena poslednjih godina.

- Oduševljena sam mladim ljudima u Srbiji, njihovim entuzijazmom i žarom. Želim da im poručim da su talenat i kreativnost na prvom mestu, ali da nema uspeha bez napornog rada, upornosti i strasti prema poslu kojim se bave. Moram da priznam i da sam iznenađena saznanjem da je moda ovde toliko razvijena i popularna - otkrila je legendarna italijanska dizajnerka.

„Fendi“ je više od devet decenija sinonim za prefinjenost, vrhunski stil i glamur. Sve je počelo 1918. godine kao mala prodavnica krzna i kožne galanterije, a pretvorilo se u imperiju sa vrhunskim komadima odeće i modnim dodacima. Ana je jedna od pet sestara koje su odlučile da nastave porodični biznis. Upravo zahvaljujući njihovoj kreativnosti, kuća je počela vrtoglavi uspon stepenicama industrije bez koje se savremeni svet ne bi mogao zamisliti.
Ana je rođena 1933. godine u Rimu, a na neverovatnoj energiji i entuzijazmu zavide joj i mnogo mlađe dame. Ceo život posvetila je lepoti i zajedno sa sestrama stvarala veliko ime koje je odavno postalo simbol elegancije, prestiža i luksuza.

- Porodični posao počeo je pre nego što smo nas pet došle na svet, a evo, nastavlja se kroz treću generaciju. Pre petnaest godina kuća “Fendi” postala je deo multinacionalnog konglomerata “Moet Hennessy Louis Vuitton LVMH” i ja sam se na neki način povukla iz priče. Ne mogu da kažem da sam napustila modu. To se nikad neće desiti, jer moda čini veliki deo mene. Nasledila me je moja kćerka Silvija Venturini, a kreativni direktor i dalje je, naravno, magični Karl Lagerfeld. Sve što smo postigli poslednjih decenija ostvarili smo zahvaljujući saradnji sa njim.

Pre nekoliko godina Ana je prihvatila novi kreativni izazov i učestvovala u restauraciji Vile “Leticija”, istorijske rezidencije pored reke Tibar, koju je “Forbs” imenovao jednim od najromantičnijih zdanja u Italiji.

- Još od ranog detinjstva interesovali su me uređenje enterijera i arhitektura. Tako sam se, povremeno, bavila i restauracijom. Vila “Leticija” ima poseban šarm, dušu i personaliti. Teško je uneti neku inovaciju u grad u kojem je pre mnogo vekova nastalo sve, ali Rim mi je oduvek bio neiscrpna inspiracija. Dizajn keramike i stakla takođe su veliki izazov i novine koje mi izuzetno prijaju - objašnjava gospođa Fendi, koja je u Novom Sadu predstavila i porcelansko posuđe sa čuvenim potpisom.

Osim mode, zaštitni znak njene domovine je vrhunsko vino. Za taj deo priče i projekat “AFV” zadužen je njen suprug Đuzepe Tedesko, koji je svugde prati.

- Kod nas Italijana, hrana i vino predstavljaju važan deo kulture. U okviru Vile postoji fini restoran u kojem se, između ostalog, služi i vino, pa se tako rodila ideja da napravimo kolekciju. Ali, ne modnu, već druge vrste. To je verovatno neka vrsta profesionalne deformacije. Odabrali smo najbolja vina iz različitih krajeva Italije i za sada ih imamo dvadeset šest. Trenutno mi se najviše sviđaju sorte iz regije Pijemont, mada moram da napomenem da svaka boca ima svoju strast - uz osmeh govori slavna kreatorka i dodaje da joj je velika čast što je Srbija jedna od prvih zemalja u kojoj je organizovana degustacija.

Kada je, 1965. godine, kreiran logo „FF“, u “Fendi” je stigao Karl Lagerfeld, perspektivni mladi dizajner koji se kalio u Parizu. Kajzer Karl promenio je koncept krzna i doneo sveže i jedinstvene ideje. S njim je počelo „zlatno doba“ rimske kuće, sa čijom reputacijom i popularnošću malo koji brend može da se meri. Kožni i krzneni asortiman, kultne “baget” tašne, naočare za sunce, izuzetni odevni komadi - “Fendi” je uvek bio korak ispred drugih, sa savremenim dizajnom, inovativnim kreacijama i kolekcijama koje ostavljaju snažan utisak i iznenađuju modne sladokusce. Za sve je “kriv” Lagerfeld, blistavi um koji nema dostojnu zamenu.

- Kreativnost ne zna za godine i ne poznaje granice. Želim da Karl još dugo traje. Veoma je važno da se čovek bavi onim što voli, da voli život i prati put kojim ga vode strasti. I da nikad ne prestane da sanja. A lepota se nalazi svuda. U nečijem osmehu, pogledu, u prirodi. Samo je treba primetiti. Ne bih mogla da živim bez lepote, ona je za mene poput kiseonika.

Moda se drastično promenila od trenutka kada je sa sestrama nasledila porodični biznis do ovih prvih decenija novog milenijuma. To je potpuno normalno - kaže Ana - jer sve ima svoju evoluciju.

- Moda je odraz vremena u kome živimo. Živa je i menja se s nama. Često mi govore da sam ikona modne scene. Međutim, nemam baš takav utisak. Ja sam jedna sasvim obična žena - tvrdi kreatorka, čije je prezime još pre mnogo godina pojmu luksuz dalo novi smisao.

Snežana Ilić

Komentari (0)

Loading
Snežana Ilić Mirko Tabašević
Tagovi: Ana Fendi

Pročitajte još