Srpski supermodeli: One žive američki san

Srpski supermodeli: One žive američki san

Autor: | 29/06/2014

0

O lepoti srpskih žena moglo bi se 1pričati danima bez prestanka, i nije nikakvo čudo što Amerikanci smatraju da su imale sreće jer su dobile genetski džek-pot i da bi o tom fenomenu trebalo pisati školske udžbenike. S obzirom na obilje tih prirodnih „resursa“ koje poseduje od davnina, naša zemlja stekla je status odličnog modnog tržišta za pronalaženje novih lica. I pored svega toga, manekenstvo se u Srbiji smatra hobijem jer honorari koje dobijaju devojke s beogradskih pista mogu da se računaju samo kao džeparac. Tek kada ih zapazi neki dobar skaut, njihova lepota počinje zaista da vredi. Ipak, menadžeri renomiranih agencija tvrde da se bez izvesnih predispozicija ne može osvojiti svet. To se ne odnosi samo na izgled, vitku figuru i visinu, već i na mentalni sklop koji kompletira celu konstrukciju, kao i na harizmu kojom će se izdvojiti od konkurencije. Lista naših lepotica koje su modnu planetu vrtele oko prsta je dugačka. Istoriju su pisale mnoge, od Irene Mišović, „srpske Ave Gardner“ koja je osamdesetih godina uspešno radila u Parizu, preko Jelene Ivanović, koja je modni svet neodoljivo podsetila na Sindi Kraford, prelepe Marine Bukvić, egzotične Jelene Jakovljević, koja je šou-biznisom nastavila da se bavi u Dubaiju gde je osnovala porodicu, Ivane Stanković, koja je dugo bila zaštitno lice Đorđa Armanija, sve do Danijele Dimitrovske, koja je pokazala zbog čega je lepota naš najbolji izvozni proizvod.

Iako se ne ubraja u svetske modele s najvišim honorarima, Nataša Vojnović je godinama sigurnim koracima koračala svetskim modnim pistama. Uspela je da napravi sjajnu karijeru i postane zaštitno lice mnogih kuća, a o nju su se otimala i takva prezimena kao što su Armani i Valentino. Ona je, bez sumnje, najplaćenija srpska manekenka, i teško je nabrojati šta je sve radila otkako je sa šesnaest godina postala „Elitovo“ lice godine. Posle toga njena karijera razvijala se munjevitom brzinom, pa je ubrzo otišla u Pariz. Usledilo je prvo veliko slikanje, za naslovnicu „Voga“, što je bilo dovoljno da nesmetano krene do vrha Mont Everesta visoke mode. Postala je omiljeno lice Karla Lagerfelda, a dopala se i kompanijama „Guči“ ili „Luj Viton“. Našla se i u spotu Lenija Kravica, obnažena se slikala za kampanju britanskog brenda „Malberi“. Napravljen je set fotografija gde Tom Ford postepeno skida Natašu, sve dok ne ostane potpuno naga. Jedino što joj se može zameriti je činjenica da je nema na srpskoj javnoj sceni.

- Imala sam sreće da naletim na sjajne ljude, koji su moje ludilo umeli da iskoriste na pravi način. Nisam postala uspešna zato što sam bila prepredena, nego stvarna osoba koja je uvek imala hrabrosti da uradi ono što drugi nisu. Moja komunikacija s kamerom je bila magična igra, ali čista. Tek kasnije stižeš na opskurniju njujoršku igranku, to su trenuci kada ti najbolja drugarica mazne posao ili te agencija bezobzirno sabotira. Naravno da to boli, prvo plačeš, a onda shvatiš da moraš da budeš pametan. Najvažnije je da razmišljaš kako da se izvučeš iz svega toga i pobediš - objasnila je Nataša tajnu svog uspeha.

Jedna u nizu slavnih lepotica sa ovog podneblja je i Maja Latinović, koju u poslednje vreme najčešće pominju kao devojku iz spota Džeja Zija. Počela je kao lokalna manekenka, a onda je zapala za oko skautu iz Italije. Naslovna strana „Voga“, saradnja sa Kavalijem, revije Done Karan i Ralfa Lorena tek su neki biseri iz njene bogate radne riznice.

Marija Vujović je u svet mode zakoračila sa šesnaest godina, posle „Elitovog lica godine“. Ubrzo je osvojila najveća modna tržišta i postala miljenica poznatih fotografa kao što su Patrik Demaršelje i Mario Testino. Prva je devojka sa ovih prostora koja se pojavila na „Pireli“ kalendaru, sa Naomi Kempbel i Adrijanom Limom, a pronela je i “krila anđela” na jednoj reviji „Victoria’s Secret“.

„Srpska Lara Kroft“ epitet je koji prati zanosnu crnku Ivanu Kukrić, koja je uspešno krčila svoj modni put, prvo u evropskim prestonicama, potom i u Americi. Tamo je, između ostalih, snimila i reklame za „Ševrolet“, „Filip Moris“, „Soni plejstejšn“, a nastupila je i na nekoliko modnih nedelja.

- Istina je da u manekenstvu može sasvim pristojno da se zaradi za normalan život. Ne težim nikakvom glamuru i ekstravaganciji, ali volim komfor. Kada se bavite ovim poslom lako se možete približiti krugovima svetskog džet-seta, mada mene takve stvari nikada nisu privlačile - iskrena je Ivana, koju mnogi smatraju našom najlepšom manekenkom.

Njenim stopama su vrtoglavom brzinom krenule još neke atraktivne devojke. Podmladak sa šestocifrenim ugovorima predvode Đurđa Stojiljković, Ana Mihajlović, Olja Ivanišević, Simona Andrejić. Đurđa je za kratko vreme postala jedan od najtraženijih modela današnjice. Lako je osvojila Milano, Pariz, Njujork, radeći usput revije i kampanje za velike brendove. Impozantna je zbirka tih čuvenih imena, s obzirom na to da lepa Beograđanka ima tek dvadeset pet godina i da su je već slikali najpoznatiji fotografi, na primer, Testino, koji je bio impresioniran njenom zrelošću i profesionalizmom.

- Suština je da imaš pravu agenciju iza sebe. Nije važno samo uspeti, važno je trajati, a za to je neophodno stručno znanje bukera i agenata, kao i dosta strpljenja, istrajnosti i spremnosti na brojne žrtve - smatra mlada Beograđanka.

Modni magovi oduševljeni su i njenom moći transformacije, koja je u toj vrsti šou-biznisa najvažnija osobina, pa je već krasila naslovne strane „Ela“ i „Voga“, a radila je i „Pireli“ kalendar. Njenim godinama ovakav tempo života nimalo ne smeta. Zato joj najviše odgovara život u Njujorku, gradu koji je poput njenog temperamenta - brz, profesionalan i dinamičan.

Američka metropola donela je sreću još jednoj devojci koja je svetsku modnu elitu osvojila posebnošću i dečačkim šarmom. Najpoznatiji dizajneri planete žele Mijo Mihaljčić na svojim pistama, bilbordima, u reklamnim kampanjama, ali ona je, kaže, i dalje šiparica iz komšiluka. Neobična lepotica, koja magiju čuva za drugi pogled. Srbija nije prepoznala njen potencijal. Veliki svet jeste. Uostalom, taj svet se i onako više pita u visokoj modi. U Njujork je Mila otišla sama, bez ikakvih preporuka i veza. Dogodilo joj se ono što romantičari nazivaju američkim snom.

- Manekenstvo mi je promenilo život iz korena, ali sam zbog toga podnela i određene žrtve. Nemam vremena za porodicu i prijatelje, za Beograd, i sve to mi užasno nedostaje. Istina je da više ne moram da brinem da li imam dve stotine dinara u džepu, ali takođe nemam ni odmora, ni vremena za sebe ili školu - objasnila je Mijo uz tvrdnju da je svaki njen izbor bio vredan žrtvovanja. No, kao što smo na početku napomenuli, za uspeh nisu dovoljna puka sreća ili lepota pred kojom se pada na noge. Vredan rad i dalje sva vrata otvara.

- Rad mi donosi ogromno zadovoljstvo, dok mi uspeh pruža motivaciju za dalja odricanja i veće napore. Modeling traži kompletnu ličnost, verujem da bez ulaganja u sebe nema napretka - rekla je Đurđa Stojiljković jednom prilikom, a tako bi, ukratko, mogla da glasi i formula kojom zanosne mlade Srpkinje nastavljaju nezaustavljivi pohod na modni svet. Vreme je svakako na njihovoj strani.

Piše: Snežana Ilić

Foto: Life Content

Komentari (0)

Loading
Goran Anicic hellomagazin