Tanja Peternek-Aleksić: Putovanja kao strast

Autor: | 12/06/2011

Novinarka Tanja Peternek-Aleksić, sa autorskom emisijom „TV lica kao sav normalan svet“, koja se emituje na „Radio-televiziji Srbije“, dobila je nekoliko priznanja i mnogo pohvala. Između ostalih, šarmantna novinarka je pre dve godine osvojila nagradu „Zlatni beočug“ za doprinos kulturi, a ciklus njenih emisija uvršćen je u arhivu „Jugoslovenske kinoteke“. Osim što se ostvarila u karijeri, privatno je potpuno ispunjena, u srećnom je braku sa producentom Goranom Aleksićem, sa kojim ima dve kćerke - Tamaru i Anju. Uživa u putovanjima, kako službenim tako i porodičnim.
- Sva moja službena putovanja traju najduže jednu nedelju. To je vreme koje mogu da ,,izdržim“ bez dece, i toliko je trajao obilazak Petre, Crvene pustinje, Amana ili snimanje u Kairu. U svim putovanjima uživam, ali najviše volim kada idem sa porodicom. Moja kćerka Tamara, koja je maturantkinja, i desetogodišnja Anja već su „ozbiljne“ putnice. Najviše vole Pariz, ali uživale su i u posetama Maroku, Dubaiju, Egiptu, Monaku. Kad smo razdvojene, „takmičimo“ se u broju SMS-ova koje razmenjujemo do sletanja na aerodrom „Nikola Tesla“, koji obožavam, jer mi je on pokazatelj da sam stigla kući - za magazin „Hello!“ kaže novinarka, koju karakterišu ljubaznost, predusretljivost i spontanost. Rođena je u Beogradu, gde je diplomirala na odseku za dramaturgiju na Akademiji dramskih i filmskih umetnosti.
- Privilegija posla kojim se bavim su česta putovanja. Ovog proleća snimala sam emisije u Rusiji i u Kini, a pre nekoliko dana sam se vratila iz Beča. U Rusiji sam radila emisiju sa košarkašem Petrom Popovićem, a u Kini sa baletskim umetnicima Gordanom i Krunoslavom Simićem i Milanom Rusom. U Beču me je u svoj stan primio Silvester Levi, koji je rodom iz Subotice, dobitnik „Gremi“ nagrade za poznatu pesmu ,,Fly, Robin ,Fly“. Ipak, u Pekingu sam bila prvi put i to mi je ,,utisak meseca“ - kaže Tanja koju je u Kini fascinirao sudar starog i novog.
- Divno izgleda Letnja palata, fascinantan je Zabranjeni grad, a Kineski zid je naporan za penjanje. Kineska kuhinja, kakvu poznajemo i koju veoma volim, prilagođena je ukusu Evropljana. Specijaliteti koje sam probala u Pekingu su jači, izrazito ljuti i začinjeni, svi ukusi su pikantniji nego u našim restoranima. U svakom slučaju, hrana je fantastična, to je ukus na koji čovek brzo navikne. Neki od baletskih umetnika koje sam posetila rekli su mi da su probali i pržene škorpione i slepe miševe, ali to nije snimljeno u mojoj emisiji. A što nije snimljeno - nema dokaza ni da se desilo. Šalu na stranu, toliko hrabra nisam bila.
Novinarka kaže da je kupovina nezaobilazna aktivnost u Pekingu, koji ima osamnaest miliona stanovnika, i da za nedelju dana, koliko je tamo boravila, nije stigla da vidi sve što je želela.
- Bila sam na pijaci suvenira u Pekingu, gde jednostavno ne možete da prođete od prodavaca koji se cenkaju i spuštaju cenu na minimum. Posetila sam i luksuzni šoping mol po uzoru na one najlepše u Parizu. U njima su izloženi svetski brendovi, a cene su kao bilo gde u svetu. Dakle, Kina je zemlja neverovatnih kontrasta. Takav grad je nemoguće videti za nedelju dana, ali nadam se da će ponovo biti u prilici da je posetim i upoznam, ali sa porodicom.