Teretana u jutarnjim časovima: Da ili ne?

Povezane vesti

Stručnjaci odgovaraju na svakodnevne zdravstvene dileme, a jedna od njih je kako doba dana koje obično posvećujete vežbanju utiče na zdravlje…

Da li u teretanu treba ići u ranim jutarnjim časovima?

Divno je što imate volju da rano ujutru idete u teretanu, ali ako je to razlog zbog kojeg ste skratili san, onda znajte da nema svrhe. Mnogi ljudi odlaze u teretanu kako bi smanjili rizik od kardiovaskularnih bolesti i rezultat neće izostati. Ipak, ako sečete san zbog teretane, cenu ćete odmah platiti – nećete biti u stanju da budete produktivni na poslu, a nećete biti ni za druženje. Takođe, nespavanje i iscrpljenost smanjuju leptin, hormon koji signalizira sitost, a povećavaju hormon grelin koji stimuliše apetit. Radije promenite termin vežbanja, osim ako niste sto posto sigurni da ćete ići u krevet ranije nego inače.

Da li je slatko za doručak dobro?

Mnogi ljudi misle da je bolje išta nego ništa. Ipak, ovakve kalorijske bombe se radije izbegavaju rano ujutru.

-Ako preskočite doručak, imate veću mogućnost da pravite pogrešne izbore kasnije u toku dana“, kaže dr Pol Gejtli – “Međutim, ako dan započnete nečim slatkim kao što je krofna, ne samo što ćete naglo povisiti šećere u krvi već je mnogo važnije što takva namirnica nema nikakve nutritivne vrednosti. One koji su na dijeti to će pripremiti za loš dan jer će brže posustati i posegnuti za nezdravom namirnicom.

Šta se događa ako previše spavamo?

Stoga, on kaže da je manje zlo prekočiti obrok i sačekati ručak nego pojesti krofnu. Naravno, samo u retkim situacijama.

Da li je u redu pozajmiti sprej za nos?

Nikako! Nos je prljavo mesto i dom za bakterije, a posebno za jednu – meticilin rezinentni stafilokokus aureus (MRSA). Stručnjaci kažu da mnogi ljudi imaju ovu bakteriju u nosu, iako nisu bolesni i ne osećaju nikakve simptome. Ali, jednom kada se zaradi, teško ju je istrebiti. Pretpostavljate, sprej za nos je idealno sredstvo za njeno prenošenje.

Da li treba da idem kod lekara kada dobijem virus?

Ako imate prehladu, grip uz neku hroničnu bolest koja vam otežava život i narušava imuni sistem, onda svakako. Ipak, ako ste generalno zdravi i zakačite virus, savet stručnjaka je da zarazu ne širite dalje. Kako kažu, cilj je ne zaraziti ostale pacijente, a verovali ili ne – jedna osoba može zaraziti čak 15 osoba u toku trajanja virusa.

-Molim vas, ne posećujte bolnicu ako kašljete i kijate jer je činjenica da ćete sedeti u čekaonici dva sata da vas lekar primi i kaže vam da je u pitanju virus i da samo treba da odležite, ističe dr Džarvis. – Ljudi koji treba da posete lekara su oni kojima virus otežava hronične bolesti, deca ispod šest meseci, svako ko ima krv u dijareji ili u slučaju tropske bolesti. U suprotnom, ostanite kod kuće i hidrirajte se što više.

Da jedete kasno ili da odete u krevet gladni?

Glad “udara“ kada je nivo šećera u krvi nizak. Kada se to dogodi počinjete da sagorevate masti iz ćelija što diže nivo masnih kiselina, koje vam ne daju mira. Ako odete u krevet gladni, znajte da nećete moći lepo ni da spavate.

-Ako ste baš gladni, glad vam neće dati da mirno spavate. Morate da budete baš umorni kako biste je prevazišli, kaže nutricionista Ketrin Kolins.

Najbolja opcija je da pojedete nešto lagano, poput banane ili sendviča.

-Ako pojedete ugljene hidrate, nivo šećera i insulina će porasti i ’ućutkati’ masne kiseline koje vas čine gladnim, kaže ona dodajući da je ključ u tome da ne preterate.

Smete li da istovremeno pijete alkohol i antibiotike?

Da li je kafa najbolja posle obroka?

Profesor gastroenterologije Džeremi Sanderson kaže da je stomaku potrebno oko dva sata da se isprazni posle prosečnog jela, a nakon prejedanja taj proces traje i do četiri sata. Kafa i te kako može ubrzati ovaj proces. On preporučuje da je bolje uzeti espreso, nego late. “Mlečne masti iz kafe će samo usporiti pražnjenje, a što manje tečnosti – to bolje. Ne želite da opteretite stomak posle jela punom šoljom kafe ili piva“, zaključuje.

 

Koristiti mokar peškir ili obrisati ruke o pantalone?

Ruke ne smeju ostati mokre – sve što dalje pipnete lepiće bakterije kao magnet. Takođe, nemojte koristiti ni mokar peškir koji je koristio neko pre vas – savršeno je stanište za bakterije, toplo, mokro i puno ćelija kojima se hrane. Zapravo, brisanje ruku o pantalone manje je zlo. Ono čega treba da se plašite nisu peškiri na javnim lokacijama već u sopstvenoj kući. Studija iz 2013. godine pronašla je da je ešerihija koli bila prisutna na peškirima u četvrtini testiranih domova.

 

Ostale vesti iz rubrike